Yazı Detayı
29 Haziran 2016 - Çarşamba 10:59
 
FAKIBABAYI ANLAMAK GEREKİYOR
NECDET ŞANSAL
 
 

Şanlıurfa eski belediye başkanı Ak parti milletvekili Ahmet Eşref Fakı baba mevsimlik işçilerle ilgili sosyal medya hesabında yaptığı açıklamayla olay yarattı takipçileri tarafından tepki topladı. Fakıbaba attığı tweet te 'Urfa kendi tarımının yanı sıra Türkiye'nin 48 ilinde de mevsimlik tarım işçileri ile tarımı ayakta tutan yegâne bir şehirdir gurur duyuyoruz 'dedi atılan bu tweet e yapılan yoğun tepkiler üzerine Durumu düzeltmek amacıyla, Fakıbaba'nın yaptığı ikinci açıklama ise 'hele o ter temiz insanları ırgat olarak sınıflandırmak ırkçılığın ta kendisidir' diyerek, tabir caizse kaş yapım derken göz çıkarma atasözü herhalde bu durumlarda kullanılır. Irgat deyimi neden ırkçılık olsun Bunu anlamak mümkün değil.

Her kesin bildiği gibi Türk dil kurumu sözlüğüne göre de ırgat sözcüğü mevsimlik işçi demek. Başka tanımı yok. İnsan ne diyeceğini şaşırıyor. Verilen Her iki demeç gerçekleri yansıtmadığı gibi akıl süzgecinden geçmediği anlaşılıyor. Anladığımız kadarıyla bizim eski çalışkan başarılı belediye başkanımız biraz duygusal.

Ne demek Urfalı tarım işçileri ile gurur duyuyoruz? Bu insanlar ülkenin gelişmiş batı illerine keyfi olarak oraların tarımını ekonomisini geliştirmek için gitmediler. Keçelin merhemi olsa başına sürer misali, oralara evlerini barklarını terk ederek yoksulluktan ekmek parası için Hem de sigortasız sosyal güvencesiz asgari ücretle çalışmak pahasına gidiyorlar. Bu insanlar Kendi bölgelerinde feodal düzenden dolayı toprakları olmadığından dolayı başka illere bir nevi modern köle olarak gidip çalışıyorlar. Bunun neresi ile gurur duyulur dalgamı geçilir insan anlamakta zorluk çekiyor. Hele ikinci demecinde, ırgat demek ırkçılık demesi, nasıl bir ruh halidir, niyet okuma olmasın ama sayın vekilimiz bilincinde kendine göre bir Kürt ırkçılığı algısı var sayımı yapmış olmasın. Eğer böyle ise genel kabul gören anlayışa göre siyasi statüsü olmayan bir toplum ırkçı olamaz. Sayın başkan bir özeleştiri yapsa kendisinde Türk milliyetçi duyguların baskın olduğu görülür.

Çünkü çoğunun oyunu aldığı Kürt kökenli vatandaşların doğuştan gelen kimliklerini kültürel taleplerini belediye başkanlığı döneminde kabul etmediği görülüyordu.

Ak parti iktidarının ilk döneminde çıkartılan Bazı demokratik Yasalar el verdiği halde kendisi bu yasal izinleri uygulamıyordu. Örneğin tarihi yerlerin tümünde balıklı gölde her dilde Fransızcadan Arapçaya tanıtım yer alırken Urfa ilinin çoğunluğunu oluşturan Kürt kökenli yurttaşların ana dillerinde diğer diller gibi bir tanıtım, tüm istek ve ısrarlara rağmen yer almadı.

Oysa yapılacak böyle bir uygulama vefalı olma gönül alma olurdu. Ayrıca her nedense Fakıbaba'nın geleneksel yerel renklere de bir alerjisi var. Urfa ilinin insanları politik olmayan şekilde sarı yeşil kırmızı renkleri severler.

Bu renkler nerdeyse bu şehrin simgeleri haline gelmiş. Sarı rengi buğdayı yağı, yeşil rengi buğdayın yeşilini peygamber ve evliyaları, kırmızı renk güneşi ateşi sevilen kırmızı giysileri halı ve kilimleri temsil eder. Sayın Fakıbaba belediye başkanlığı döneminde belediye tanıtım logosunda Urfa'nın bu üç yerel renginden kırmızıyı değil Akdeniz bölgesinin turuncu rengini tercih etmişti.

Ama Gene her şeye rağmen gerçeği vurgulamak gerekirse Ahmet Eşref Fakıbaba başarılı çalışkan bir insan. Şanlıurfa sigorta hastanesinde yıllarca başhekim olarak başarılara imza attı. Daha önemlisi, belediye başkanı olma geleneğinin Urfa il merkezin de olduğu halde, Birecik ilçesinden gelerek İki dönem Urfa belediye başkanı olmak Kolay değil özel yetenek ister.

Temizliğe verdiği önemle sabah erken kalkarak yapılan işleri yerinde denetleyerek unutulmaz hizmetler verdi. İnsanların siyasi görüşleri farklı olsa da hoş görülü olarak kendilerine göre doğruya doğru yanlışa yanlış demek erdem olsa gerek. Tabi önemli olan toplumsal ve kişisel sorunlarda uzlaşmak, evrensel insani doğrulardan yana olmak. Ekonomik ve sosyal sorunların çözümünün Gerçek bir demokrasi ile mümkün olduğunu bilmek.

 
Etiketler:
Yorumlar
Diğer Yazılar
TOPLUMSAL GELİŞME DEMOKRATİK EĞİTİMDEN GEÇER
NİMET ÇOĞALMIŞ ŞÜKÜR AZALMIŞ
HAYAT TİYATRO GİBİ
SAĞLAM BİRLİK ADALETTEN GEÇER
ZAHAR İYİ OLUR
TEKNOLOJİ KÜLTÜRÜMÜZE ZARAR VERİYOR-3
TEKNOLOJİ KÜLTÜRÜMÜZE ZARAR VERİYOR- 2
TEKNOLOJİ KÜLTÜRÜMÜZE ZARAR VERİYOR (1)
HAYAT BİR YOLCULUKTUR
MADDİ VE MANEVİ KALKINMA -2
MADDİ VE MANEVİ KALKINMA-1
YENİ BİR SİSTEM YENİDEN UMUT
YAŞAMA DAİR -2
YAŞAMA DAİR (1)
SALİHLİ KİRAZI KAVACIK ÜZÜMÜ
GENÇLİK NEREYE DOĞRU
TOPLUMSAL BİRLİK BİZ OLMAKTAN GEÇER
ORUÇ NEFSİ TERBİYE ETMEK
EMEKLİYE DEĞER VERİLDİ
URFA'NIN ULAŞIM SORUNU
KULLAN AT KÜLTÜRÜ
İYİMSER VE KÖTÜMSER
11 NİSAN’IN BİLİMMEYEN YÖNLERİ
SÖZ UÇAR YAZI KALIR
HAYAT KADAR ACI
URFA'DA ŞİMDİ MODA KARAKÖPRÜ
11 NİSAN'IN BİLİNMEYEN YÖNLERİ
KADINLAR GÜNÜNDE DİLE GETİRİLMEYEN DOĞRULAR
PLASTİK NESİL
İSLAM DİNİN BİR GERÇEĞİ TASAVVUF
MANEVİ DEĞERLERİMİZ AŞINIYOR
URFANIN SORUNLARI
İNSANI ANLAMAK-2
İNSANI ANLAMAK-1
ESKİ URFA KIŞLARI -5
URFANIN ESKİ KIŞLARI -4
URFANIN ESKİ KIŞLARI-3
URFANIN ESKİ KIŞLARI -2
URFANIN ESKİ KIŞLARI -1
URFA ŞEDADİ AŞİRETİ
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -12
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -11
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -10
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -9
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -8
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -7
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -6
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -5
KUDÜS FATİHİ SELAHADDINİ EYYUBİ -3
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -2
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -4
KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -1
IRKÇI SİYONİZME KARŞI BİRLİK
EMPERYALİZM KÜLTÜRÜMÜZE DE ZARAR VERİYOR
İZMİR FARKLI BİR ŞEHİR
TOPLUMSAL SAGLIKTA ÇÖZÜM GEREKİYOR
URFADA ÇEVRE GÖNÜLLÜSÜ BİR GARİBAN
EMPERYALİST DEVLETLETLERİN OYUNU
YAKIN GELMEK
YENİ BİR SİSTEM YENİ DÖNEM
YASALAR UYGULANMAK İÇİN ÇIKAR
BİRLİK BERABERLİK DÖNEMİ
BAHAR GELDİ ÇİÇEKLER SOLMASIN
BELEDİYE'NİN ÖNEMLİ BİR GÖREVİ DENETLEMEDİR
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR
ŞANLIURFA SAĞLIK HİZMETLERİ YETERSİZ
DEMOKRASİ VAZGEÇİLMEZ BİR DEĞERDİR
DEMOKRASİ MÜCADELESİ
ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ REFERANDUMU
URFA'DAN TARİHİ KISSALAR (5)
URFA’DAN TARİHİ KISSALAR (4)
URFA'DAN TARİHİ KISSALAR (3)
URFA’DAN TARİHİ KISSALAR (2)
URFA’DAN TARİHİ KISSALAR (1)
İNSAN OLMAK
URFA ABACI SANATININ SON USTASI
URFA'NIN ESKİ KIŞLARI
KOLOMBİYA BARIŞININ VERDİĞİ DERS
KEYFİ 112 ARAMALARI
TUNUS'TA SİYASAL İSLAM TARTIŞILIYOR
DARBEYE HAYIR YAŞASIN DEMOKRASİ (1)
SURİYELİ MÜLTECİLERE VATANDAŞLIK
URFANIN ESKİ YAZ RAMAZANLARI
URFA VELİLERİNDEN BAZI MENKIBELER(2)
URFA VELİLERİNDEN BAZI MENKIBELER (1)
URFA'DA UYUŞTURUCU SALGINI ARTIYOR
GEÇMİŞTEN DERS ALMAK
EMEKLİ SORUNLARI
HANGİ ENSAR VE MUHACİR
HANGİ İSLAM 2
HANGİ İSLAM-1
URFA'NIN BAZI TARİHİ MESELLERİ 2
URFA’NIN BAZI TARİHİ MESELLERİ -1
URFA EFSANELERİ
YARGI BAĞIMSIZLIĞI İHLAL EDİLİYOR
KÜRT SİYASİ HAREKETİ HAKKINDA
TERÖRÜN NEDENLERİ İNCELENMELİ
ÇÖZÜM SÜRECİNDEN ÇÖZÜMSÜZLÜĞE GİDİŞ
YENİURFA
Ulusal Gazeteler
Yazarlar
Bizim Gazete
Alıntı Yazarlar
Anketler
Şanlıurfa Büyükşehir ve ilçe belediye başkanları başarılı mı?
Puan Durumu
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
Özlü Sözler
İki kişiyi aşan, bir başkasına da söylenen her sır, yayılır.


Mevlana
Bir Hadis
İslâm, güzel ahlâktır.


MEVLANA (R.A)
Nöbetçi Eczane


Nöbetçi eczanlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Arşiv
Modül 1

Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.

Haber Yazılımı