GURBETÇİLER “BABA YASASI” İSTİYOR

Gündem 22.03.2021 - 10:24, Güncelleme: 12.09.2022 - 18:03 2088+ kez okundu.
 

GURBETÇİLER “BABA YASASI” İSTİYOR

YURT DIŞINDA YAŞAYAN GURBETÇİLERİMİZDEN MESAJ VAR. MESAJLARINDA YENİ ANAYASA ÇALIŞMASINA GEREK OLMADIĞINI İFADE EDEN GURBETÇİLERİMİZ ESAS “BABA YASASINA”İHTİYAÇ OLDUĞUNU BELİRTTİLER. GURBETÇİ AİLELER” BABA” DEMEK ADALET DEMEK “BABA” DEMEK EŞİTLİĞİ SAĞLAYAN DEMEKTİR.
Baba kavramından yola çıkarak Devlet hem Ana dır hem Baba dır anlayışının hakim olmasını gerektirdiğini vurgulayan gurbetçilerimiz bu çerçeveden yola çıkarak dil din ırk ayrılmaksızın örnek alabileceğimiz ilahi Adaletin temel alınması gerektiğini belittiler. Nasıl ki bir baba çocuklarını büyütüp onları kollayıp koruyorsa ve topluma özgürce düşüncelerini ifade edecek topluma faydalı birer birey haline geliyorsa devlet anlayışımızda Baba modelini örnek alarak geleceği inşa etmelidir. Türkiye’nin yeni anayasa ihtiyacı “Çeşitli yetkilerin giderek aynı organda birikmesine karşılık esas güvence, her organı yürütenlere diğerlerinden gelecek müdahalelere dayanabilmeleri için gerekli anayasa araçlarını ve şahsi saikleri vermektir… Devlet iktidarının kötüye kullanılmaması için bu tür çözümlerin gerekli görülmesi belki insan doğasına güvensizlik sayılabilir. Ama devlet, insan doğasına karşı itimatsızlıkların en büyüğü değil midir? İnsanlar melek olsaydı devlete gerek kalmazdı. İnsanları melekler yönetseydi, insanlar üzerinde ne dış denetlemelere ihtiyaç duyulurdu ne de iç denetlemelere.” James Madison Anayasa nedir? Neden ihtiyaç var? Anayasa yönetimin karakterini belirleyici kılan en önemli metindir. Bu yönüyle anayasalar yönetimde belirlilik, öngörülebilirlik ve istikrar sağlar. Bu durum anayasa ontolojisinin ve dolayısıyla meşruiyetinin kaçınılmaz bir sonucudur. Gerçekten de anayasaların varlık temeli, insan hak ve özgürlüklerinin korunması ve iktidarın sınırlandırılmasıdır. Bu durum beraberinde yönetimde toplumsal değişim ve dönüşüm ile iktidarın yozlaşması karşısında bir denetim ve denge getirir. İşte bu işlev anayasa ve onun ilke ve kurumlarıyla hayata geçirilir. “İnsanlar temel çıkarları ve hak ve hürriyetleri bakımından endişe duymak istemezler. Bir yandan değişim ve gelecek umudu ararken bir yandan da kalıcılık ve öngörülebilirlik aralar. İşte anayasa, siyasal anlamda bu güveni mümkün kılan ve taahhüt altına alan temel belge, senet olarak görülebilir.” Dolayısıyla anayasa yalnızca bugünkü iktidar yönetiminde değil, gelecekteki olası başka hükümetler idaresinde de keyfi iktidar pratiğini engelleyen bir hukuki metindir. Türkiye için yeni anayasa ihtiyacı ve öneriler Türkiye’de hiçbir anayasa izlenen yöntem itibari ile sivil demokratik olduğu söylenemez. Bu anayasaların yapımında yöntem itibari ile 1921 Anayasası içerik itibari ile 1961 Anayasası dışarıda tutulursa ülkemizin gerçek anlamda gerek yapılış yöntemi gerek içeriği bakımından demokratik hukuk devleti ile uyumlu bir anayasaya sahip olmadığı söylenebilir. Çünkü anayasalar gerçek anlamda toplumun farklı kesimlerini temsil eden, halk tarafından serbestçe seçilmiş kurucu meclislerin elinden çıkmamıştır. Burada anayasaların yapımı ve içeriği üzerinde bir müzakere ve uzlaşı ortamı da söz konusu olmamıştır. Dolayısıyla neredeyse tüm anayasalarımız ve hali hazırdaki 1982 Anayasası demokratik anayasaların sahip olması gerektiği normlardan uzak kalmıştır. Özellikle 1982 Anayasası bu bakımdan sürekli bir tartışmanın odağındadır. Çünkü anayasa gerek yapılış yöntemi gerek muhtevası itibariyle çağdaş çoğulcu bir zemine sahip değildir. Anayasa özgürlükçü ve demokratik bir hüviyete sahip değildir. Zaten 1982 Anayasası otoriter ve devlet merkezli bir ideolojiye sahipti; 2017 anayasa değişikliği ise bu otoriter ruha ivme kazandıracak yetkilerle iktidarı yürütme etrafında tekelleştirmiş ve tekilleştirmiştir. 1982 Anayasası her haliyle toplumsal mutabakat eseri olmaktan uzaktır. Çağdaş anayasacılık düşüncesinin aksine, devlet merkezli bir toplum ve siyaset anlayışı 1982 Anayasası’na halihazırda damgasını vurmaktadır. Bir anayasayı sivil ve demokratik yapan temel unsur o anayasanın içeriği kadar yapılış yöntemiyle de ilgilidir. Türkiye acil ve bu bakımlardan demokratik hukuk devleti ile bağdaşır yeni bir anayasaya ihtiyaç duymaktadır. Fakat bu yeni anayasa, toplum içinde olabildiğince geniş bir konsensüsü yansıtacak demokratik bir uzlaşma yolu ile yapılmalıdır. Anayasayı yapan organ özgür ve adil seçimler sonucu belirlenmelidir. Yeni anayasa evrensel ilkeler doğrultusunda yapılanmalı ve halkın gerçek anlamda sahiplendiği bir hüviyet taşımalıdır. Bu yönüyle yeni anayasa, devletçi, vesayetçi, otoriter ve yasakçı zihniyeti terk etmelidir. Her şeyden önce yeni anayasa insan haklarına dayanmalıdır, bireyi ve onun haklarını esas almalıdır, bir devlet kültü yaratmamalıdır, toplumsal çeşitliliği bir tehlike değil bir zenginlik olarak görmelidir. Sonuç olarak anayasal demokrasinin tüm kurumları ve ilkeleri bu anayasada yer almalıdır. Bu da ancak kapsayıcı ve katılımcı bir anayasa yapım yöntemi ile mümkün gözükmektedir. HABER MERKEZİ
YURT DIŞINDA YAŞAYAN GURBETÇİLERİMİZDEN MESAJ VAR. MESAJLARINDA YENİ ANAYASA ÇALIŞMASINA GEREK OLMADIĞINI İFADE EDEN GURBETÇİLERİMİZ ESAS “BABA YASASINA”İHTİYAÇ OLDUĞUNU BELİRTTİLER. GURBETÇİ AİLELER” BABA” DEMEK ADALET DEMEK “BABA” DEMEK EŞİTLİĞİ SAĞLAYAN DEMEKTİR.

Baba kavramından yola çıkarak Devlet hem Ana dır hem Baba dır anlayışının hakim olmasını gerektirdiğini vurgulayan gurbetçilerimiz bu çerçeveden yola çıkarak dil din ırk ayrılmaksızın örnek alabileceğimiz ilahi Adaletin temel alınması gerektiğini belittiler. Nasıl ki bir baba çocuklarını büyütüp onları kollayıp koruyorsa ve topluma özgürce düşüncelerini ifade edecek topluma faydalı birer birey haline geliyorsa devlet anlayışımızda Baba modelini örnek alarak geleceği inşa etmelidir.

Türkiye’nin yeni anayasa ihtiyacı

“Çeşitli yetkilerin giderek aynı organda birikmesine karşılık esas güvence, her organı yürütenlere diğerlerinden gelecek müdahalelere dayanabilmeleri için gerekli anayasa araçlarını ve şahsi saikleri vermektir… Devlet iktidarının kötüye kullanılmaması için bu tür çözümlerin gerekli görülmesi belki insan doğasına güvensizlik sayılabilir. Ama devlet, insan doğasına karşı itimatsızlıkların en büyüğü değil midir? İnsanlar melek olsaydı devlete gerek kalmazdı. İnsanları melekler yönetseydi, insanlar üzerinde ne dış denetlemelere ihtiyaç duyulurdu ne de iç denetlemelere.” James Madison

Anayasa nedir? Neden ihtiyaç var?

Anayasa yönetimin karakterini belirleyici kılan en önemli metindir. Bu yönüyle anayasalar yönetimde belirlilik, öngörülebilirlik ve istikrar sağlar. Bu durum anayasa ontolojisinin ve dolayısıyla meşruiyetinin kaçınılmaz bir sonucudur. Gerçekten de anayasaların varlık temeli, insan hak ve özgürlüklerinin korunması ve iktidarın sınırlandırılmasıdır. Bu durum beraberinde yönetimde toplumsal değişim ve dönüşüm ile iktidarın yozlaşması karşısında bir denetim ve denge getirir. İşte bu işlev anayasa ve onun ilke ve kurumlarıyla hayata geçirilir.

“İnsanlar temel çıkarları ve hak ve hürriyetleri bakımından endişe duymak istemezler. Bir yandan değişim ve gelecek umudu ararken bir yandan da kalıcılık ve öngörülebilirlik aralar. İşte anayasa, siyasal anlamda bu güveni mümkün kılan ve taahhüt altına alan temel belge, senet olarak görülebilir.”

Dolayısıyla anayasa yalnızca bugünkü iktidar yönetiminde değil, gelecekteki olası başka hükümetler idaresinde de keyfi iktidar pratiğini engelleyen bir hukuki metindir.

Türkiye için yeni anayasa ihtiyacı ve öneriler

Türkiye’de hiçbir anayasa izlenen yöntem itibari ile sivil demokratik olduğu söylenemez. Bu anayasaların yapımında yöntem itibari ile 1921 Anayasası içerik itibari ile 1961 Anayasası dışarıda tutulursa ülkemizin gerçek anlamda gerek yapılış yöntemi gerek içeriği bakımından demokratik hukuk devleti ile uyumlu bir anayasaya sahip olmadığı söylenebilir. Çünkü anayasalar gerçek anlamda toplumun farklı kesimlerini temsil eden, halk tarafından serbestçe seçilmiş kurucu meclislerin elinden çıkmamıştır. Burada anayasaların yapımı ve içeriği üzerinde bir müzakere ve uzlaşı ortamı da söz konusu olmamıştır. Dolayısıyla neredeyse tüm anayasalarımız ve hali hazırdaki 1982 Anayasası demokratik anayasaların sahip olması gerektiği normlardan uzak kalmıştır.

Özellikle 1982 Anayasası bu bakımdan sürekli bir tartışmanın odağındadır. Çünkü anayasa gerek yapılış yöntemi gerek muhtevası itibariyle çağdaş çoğulcu bir zemine sahip değildir. Anayasa özgürlükçü ve demokratik bir hüviyete sahip değildir.

Zaten 1982 Anayasası otoriter ve devlet merkezli bir ideolojiye sahipti; 2017 anayasa değişikliği ise bu otoriter ruha ivme kazandıracak yetkilerle iktidarı yürütme etrafında tekelleştirmiş ve tekilleştirmiştir. 1982 Anayasası her haliyle toplumsal mutabakat eseri olmaktan uzaktır. Çağdaş anayasacılık düşüncesinin aksine, devlet merkezli bir toplum ve siyaset anlayışı 1982 Anayasası’na halihazırda damgasını vurmaktadır.

Bir anayasayı sivil ve demokratik yapan temel unsur o anayasanın içeriği kadar yapılış yöntemiyle de ilgilidir. Türkiye acil ve bu bakımlardan demokratik hukuk devleti ile bağdaşır yeni bir anayasaya ihtiyaç duymaktadır. Fakat bu yeni anayasa, toplum içinde olabildiğince geniş bir konsensüsü yansıtacak demokratik bir uzlaşma yolu ile yapılmalıdır. Anayasayı yapan organ özgür ve adil seçimler sonucu belirlenmelidir. Yeni anayasa evrensel ilkeler doğrultusunda yapılanmalı ve halkın gerçek anlamda sahiplendiği bir hüviyet taşımalıdır. Bu yönüyle yeni anayasa, devletçi, vesayetçi, otoriter ve yasakçı zihniyeti terk etmelidir.

Her şeyden önce yeni anayasa insan haklarına dayanmalıdır, bireyi ve onun haklarını esas almalıdır, bir devlet kültü yaratmamalıdır, toplumsal çeşitliliği bir tehlike değil bir zenginlik olarak görmelidir. Sonuç olarak anayasal demokrasinin tüm kurumları ve ilkeleri bu anayasada yer almalıdır. Bu da ancak kapsayıcı ve katılımcı bir anayasa yapım yöntemi ile mümkün gözükmektedir.

HABER MERKEZİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yeniurfagazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Adana arap escort Çukurova arap escort Seyhan arap escort Ankara arap escort Mamak arap escort Etimesgut arap escort Polatlı arap escort Pursaklar arap escort Haymana arap escort Çankaya arap escort Keçiören arap escort Sincan arap escort Antalya arap escort Kumluca arap escort Konyaaltı arap escort Manavgat arap escort Muratpaşa arap escort Kaş arap escort Alanya arap escort Kemer arap escort Bursa arap escort Eskişehir arap escort Gaziantep arap escort Şahinbey arap escort Nizip arap escort Şehitkamil arap escort İstanbul arap escort Merter arap escort Nişantaşı arap escort Şerifali arap escort Maltepe arap escort Sancaktepe arap escort Eyüpsultan arap escort Şişli arap escort Kayaşehir arap escort Büyükçekmece arap escort Beşiktaş arap escort Mecidiyeköy arap escort Zeytinburnu arap escort Sarıyer arap escort Bayrampaşa arap escort Fulya arap escort Beyoğlu arap escort Başakşehir arap escort Tuzla arap escort Beylikdüzü arap escort Pendik arap escort Bağcılar arap escort Ümraniye arap escort Üsküdar arap escort Esenyurt arap escort Küçükçekmece arap escort Esenler arap escort Güngören arap escort Kurtköy arap escort Bahçelievler arap escort Sultanbeyli arap escort Ataşehir arap escort Kağıthane arap escort Fatih arap escort Çekmeköy arap escort Çatalca arap escort Bakırköy arap escort Kadıköy arap escort Avcılar arap escort Beykoz arap escort Kartal arap escort İzmir arap escort Balçova arap escort Konak arap escort Bayraklı arap escort Buca arap escort Çiğli arap escort Gaziemir arap escort Bergama arap escort Karşıyaka arap escort Urla arap escort Bornova arap escort Çeşme arap escort Kayseri arap escort Kocaeli arap escort Gebze arap escort İzmit arap escort Malatya arap escort Manisa arap escort Mersin arap escort Yenişehir arap escort Mezitli arap escort Erdemli arap escort Silifke arap escort Akdeniz arap escort Anamur arap escort Muğla arap escort Bodrum arap escort Milas arap escort Dalaman arap escort Marmaris arap escort Fethiye arap escort Datça arap escort Samsun arap escort Atakum arap escort İlkadım arap escort Adıyaman arap escort Afyonkarahisar arap escort Ağrı arap escort Aksaray arap escort Amasya arap escort Ardahan arap escort Artvin arap escort Aydın arap escort Balıkesir arap escort Bartın arap escort Batman arap escort Bayburt arap escort Bilecik arap escort Bingöl arap escort Bitlis arap escort Bolu arap escort Burdur arap escort Çanakkale arap escort Çankırı arap escort Çorum arap escort Denizli arap escort Diyarbakır arap escort Düzce arap escort Edirne arap escort Elazığ arap escort Erzincan arap escort Erzurum arap escort Giresun arap escort Gümüşhane arap escort Hakkari arap escort Hatay arap escort Iğdır arap escort Isparta arap escort Kahramanmaraş arap escort Karabük arap escort Karaman arap escort Kars arap escort Kastamonu arap escort Kırıkkale arap escort Kırklareli arap escort Kırşehir arap escort Kilis arap escort Konya arap escort Kütahya arap escort Mardin arap escort Muş arap escort Nevşehir arap escort Niğde arap escort Ordu arap escort Osmaniye arap escort Rize arap escort Sakarya arap escort Siirt arap escort Sinop arap escort Sivas arap escort Şanlıurfa arap escort Şırnak arap escort Tekirdağ arap escort Tokat arap escort Trabzon arap escort Tunceli arap escort Uşak arap escort Van arap escort Yalova arap escort Yozgat arap escort Zonguldak arap escort
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.