Hadisler üzerinde gerçekleştirilen emevileştirme ve dönüştürmenin somut örneklerinden biride ashabım gökteki yıldızlar gibidir, hangisine uyarsaniz hidayete erersiniz şeklinde rivayetidir.
Söz konusu rivayet Allah Rasülunun nifak ve fasıklarını tescil ettiği bazı kişilerin yanısıra Muaviye bin ebu Sufyan,Amr bin As ,Mervan bin Hakem,başta olmak üzere peygamber efendimizin torunlarına kılıç çekmiş olanların mezalim ve yanlışlarını üstünü örtmek için yapılan bir propagandadır.
Allah'ın emriyle Hz. Resulullah ümetine iki emanetten biri olarak bıraktiğı Ehli Beyti devreden çıkarmak için bir kadro oluşturma gayretinin sonuncudur.
Bu hadis-i bazı Tarikat ve Cemaat liderleri'de dillerine dolanmasını alışkanlık haline getirmişlerdir.
Böyle bir rivayet sünni hadis kaynaklarinda küttüb-i sittede ve küttüb'i tisa'da dahi mevcut değildir.
Ebu Hureyre, Hz.Ömer bin Hatap, Abdullah bin Ömer,Cabir bin Abdillah,Abdullah bin Abbas,ve Ennes bin Malike dayandırılarak gelen rivayetleri tamamına malul,iletlidir, münker ve mevzudur.Ebu Hureyre kanalı ile yapılan rivayetteki cafer bin Abdulvahit.
Kezap çok yalancının tekidir Hadis uydurur sika ravilerin adlarını kullanarak asılsız münker hadisler rivayet eder. Rivayetlerin tamamı batıldır.(Zehebi Mizan'ul itidal beyrut TRHSZ 1/ 412)
Hz.Ömer'e nisbet edilerek gelen rivayet zincirindeki Zeyt bin el havari Zarif oğlu Abdurrahman ise kezzab çok yalancı ve rivayetleri metruk bir ravidir,ibni Sad tabakad beyrut 1405 vıı 240.Ez Zehebi 2-102 Abdullah bin Ömerden gelen rivayetteki Hamze bin ebi Hamze en nasaybi de Hadis uydurmakla namlı rivayetleri münker ve metruk bir adamdır.(Zehebi,1-606-607 ibni Hacer.Et Takrip Beyrut 1997-1-1998
Cabir bin Abdillah'tan gelen rivayet zincirindeki Haris bin Gusayn kim olduğunu belli olmayan meçhul ve asılsız biridir.İbni Abdilberr el Cami,2/111:İbni Hacer,Tahricul keşşaf,94,95
Abdullah bin Abbas'a nispet edilen rivayetteki Cüvey bir ittifakla Zayif biri olduğu gibi dahhak ile ibn Abbas ibn Abbas arasında da vakit kopukluğu var. Dahhak ibn.Abbas'a yetişememiş görmemiştir.
İbni Sad 7/300, Zehebi,1/427 2,425,426 ibn Hacer et takrib 1/139.
Enes bin Malikten gelen kanaldaki bişr bin Husayn de rivayetleride metruk ve ibn,Adiy namina hadis uyduran biridir.İbn.Hacer bu rivayet için senedi çürük demektedir. Zehebi.1/315-316 el Gemari el ibtihav Beyrut 1985-2006.
Bütün bu gerçekler gösteriyorki söz konusu rivayet Emevileşme süreci uydurma ve yalan bir propaganda malzemesidir. Ashabim gökteki yıldızlar gibidir bunların hangisine tabi olursanız hidayete erersiniz rivayeti konuşuluyor. O'rivayette Zikiredilen Sahabe değil "Ehli BEYT-TİR" Ehli beyti Allah medhediyor bunları sevmeniz farz diyor. Sahabe muteber değilmi elbette muteber;Ama sen mükemmel olanı terk ediyorsun,bu büyük bir iki yüzlülüktür.
Onun için Ehli beytsiz islam olmaz Dedemiz Hz.Ali'dir.Peygamber efendimizin eşi Müminlerin Annesi Hz.Ayşe'ye ve babası Hz.Ebubekir'e,Hz.
Ömer'e,Hz.Osman'a ve sahabe-i güzin olan kiymetli büyüklerimize hürmetimiz ve saygımız sonsuzdur. Neden Dolayı?Bu mübarek zatlar peygamber efendimizin yakınları ve yardımcılarıdır.
Onlar kendi aralarından bir takım sıkintılar olabilir
biz o sahaya giremeyiz:
Ashabim gökteki yıldızlar gibidir şeklinde Emevi uydurması rivayetinin aslı
"EHLİ BEYTİM'DIR" Ümmetim için gökteki yıldızlar gibidir şeklinde olduğu kaynaklarda da geçmektedir.(Suyuti,ihyau-l meyyit bi fedaili ehlil beyt sayfa 29,H.No:25 ;Hakim Müsdetrek,3/162,H.No: 4715)
Ayrica Peygamber efendinizin torunu Cafer'i Sadık'tan gelen rivayet de "EHLİ BEYTİM'DIR" Şeklindedir (Şeyh Saduk Meâni Ahbar 1/182 -183)