Kan davaları Hz.Adem AS.Çocukları Kabil ve Habil ile başlamış,günümüze kadar gel miş,bu Cahiliye adeti kıyametin kopacağı ana kadar devam edecektir.Savunulacak hiç bir tarafı yoktur.Kan davaları ne kadar insanlık dışı,Din dışı bir eylem ise,intikam duygusunu gütmekte o kadar çirkindir.Bu konuda çok ayet ve hadis mevcutturinsan öldürmek büyük günahlardandır.Ölenin Öl dürenin haklı,haksızlığı hukuki bir konu ol sada,diğer insanların yapacağı çok şeyler vardır.Bu görev hem islami,hem insani hemde vicdani bir görevdir.Bir Ayeti keri mede Rabbimiz buyurur" Müminler ancak kardeştirler.öyle ise iki kardeşinizin arası nı düzeltin.Allaha itaatsizlikten sakının ki, rahmetine mazhar olasınız."Hucurat S/10 Efendimiz SAV.De "Hem mazluma,hemde zalime yardım edin?Dediğinde sahabeler ya Resulullah! mazluma yardım edelimde zalime nasıl yardım edilir?Allah Resulü SAV.Zalimin zulmüne mani olun buyurdu" Buhari ikrah.Kan davalarını sulhla sonuç landıranlardan,emek verenlerden Allah razı olsun.Bu sulhta Devlet erkanı en bü- yük etkendir.Tarafsız toplum önderleride bu hayırlı işte barış elçileri görevini yapı- yorlar buda takdire şayandır.Toplumda O kadar sivil toplum kuruluşları var,Diyanet camiası her yerde var.Konumuz olan kan davalarını asgariye indirmek,Sulhla sonuç landırmak,sebeplerini araştırmak,çözüm önerileri sunsalar öncülük yapsalar.Belki dunyada en iyi amel işlemiş olurlar.Kan davaları sadece ölen,öldürenle sınırlı de- ğil,iki taraftan yüzlerce insan zindan haya tı yaşıyor.Geride gözü yaşlı yetimler,eşler bırakılıyor.Sulhla ancak bu Izdıraplardiner Ölenler için taziye çadırları kurmak,fatiha lar okumak,baş sağlığı dilemek iyi adetler olsada,Cahiliye adeti olan kan davalarını sulhla sonuçlandırmak kadar iyi bir amel olmasa gerek.Kan davalarını körükleyen en büyük etken,adaletsizlik,Caydırıcılığın olmayışı ve görünürde haklılığın güçlüde olmasıdır.İslam hukukunda öldürmenin cezası kısasa kısastır."Kısasta sizin için hayat vardır.Ey akıl sahipleri umulurki,sa kınırsınız."Bakara süresi ayet:179 ilahi ikaz vardır.Adil devlet haklının hakkını zalimden veya katilden alsa sorun biter. Kanaatindeyim.Islam hukukuna göre Mak tulün(Ölenin) Varislerine üç alternatif su- nulur.1.Kısas öldüren recm edilir.2.Af ede bilir.3.Diyet(Kan bedeli)alınır.Bu üç mad- deyi devlet erkanı toplum huzurunda yapı lır.Tercih edilen af etmektir.Ölenin varisle rinin tercihi nazara alınır.Bir insanın bile ölmemesi için kan davalarını önleme,sulh dernekleri kurulmalı,barış elçileri oluşumu oluşturulmalı,devletçe desteklenmelidir. Bir birimizi sormak için illa evden cenaze nin çıkması mı lazım.Kan davası gütmek intikam hırsına kapılmak cahiliye adetle- erindendir.Mevla Cümlemizi bu din dışı ey lemden muhafaza eylesin.Vesselam...
Anasayfa
Yazarlar
Mehmet CENGİZ
Yazı Detayı
Bu yazı 1625+ kez okundu.
KAN DAVALARI
Kan davaları Hz.Adem AS.Çocukları Kabil ve Habil ile başlamış,günümüze kadar gel miş,bu Cahiliye adeti kıyametin kopacağı ana kadar devam edecektir.Savunulacak hiç bir tarafı yoktur.Kan davaları ne kadar insanlık dışı,Din dışı bir eylem ise,intikam duygusunu gütmekte o kadar çirkindir.Bu konuda çok ayet ve hadis mevcutturinsan öldürmek büyük günahlardandır.Ölenin Öl dürenin haklı,haksızlığı hukuki bir konu ol sada,diğer insanların yapacağı çok şeyler vardır.Bu görev hem islami,hem insani hemde vicdani bir görevdir.Bir Ayeti keri mede Rabbimiz buyurur" Müminler ancak kardeştirler.öyle ise iki kardeşinizin arası nı düzeltin.Allaha itaatsizlikten sakının ki, rahmetine mazhar olasınız."Hucurat S/10 Efendimiz SAV.De "Hem mazluma,hemde zalime yardım edin?Dediğinde sahabeler ya Resulullah! mazluma yardım edelimde zalime nasıl yardım edilir?Allah Resulü SAV.Zalimin zulmüne mani olun buyurdu" Buhari ikrah.Kan davalarını sulhla sonuç landıranlardan,emek verenlerden Allah razı olsun.Bu sulhta Devlet erkanı en bü- yük etkendir.Tarafsız toplum önderleride bu hayırlı işte barış elçileri görevini yapı- yorlar buda takdire şayandır.Toplumda O kadar sivil toplum kuruluşları var,Diyanet camiası her yerde var.Konumuz olan kan davalarını asgariye indirmek,Sulhla sonuç landırmak,sebeplerini araştırmak,çözüm önerileri sunsalar öncülük yapsalar.Belki dunyada en iyi amel işlemiş olurlar.Kan davaları sadece ölen,öldürenle sınırlı de- ğil,iki taraftan yüzlerce insan zindan haya tı yaşıyor.Geride gözü yaşlı yetimler,eşler bırakılıyor.Sulhla ancak bu Izdıraplardiner Ölenler için taziye çadırları kurmak,fatiha lar okumak,baş sağlığı dilemek iyi adetler olsada,Cahiliye adeti olan kan davalarını sulhla sonuçlandırmak kadar iyi bir amel olmasa gerek.Kan davalarını körükleyen en büyük etken,adaletsizlik,Caydırıcılığın olmayışı ve görünürde haklılığın güçlüde olmasıdır.İslam hukukunda öldürmenin cezası kısasa kısastır."Kısasta sizin için hayat vardır.Ey akıl sahipleri umulurki,sa kınırsınız."Bakara süresi ayet:179 ilahi ikaz vardır.Adil devlet haklının hakkını zalimden veya katilden alsa sorun biter. Kanaatindeyim.Islam hukukuna göre Mak tulün(Ölenin) Varislerine üç alternatif su- nulur.1.Kısas öldüren recm edilir.2.Af ede bilir.3.Diyet(Kan bedeli)alınır.Bu üç mad- deyi devlet erkanı toplum huzurunda yapı lır.Tercih edilen af etmektir.Ölenin varisle rinin tercihi nazara alınır.Bir insanın bile ölmemesi için kan davalarını önleme,sulh dernekleri kurulmalı,barış elçileri oluşumu oluşturulmalı,devletçe desteklenmelidir. Bir birimizi sormak için illa evden cenaze nin çıkması mı lazım.Kan davası gütmek intikam hırsına kapılmak cahiliye adetle- erindendir.Mevla Cümlemizi bu din dışı ey lemden muhafaza eylesin.Vesselam...
Ekleme
Tarihi: 17 Haziran 2021 - Perşembe
KAN DAVALARI
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.