Urfa tarihinin selevkoslar öncesine dair kurulmuş olduğuna dair yazıtlar belgeler yoktur.
Segal uzun ve titiz arkeolojik araştırmaları sonucunda bu kanıya varıyor.
Ancak her ne kadar bulgular olmasa da Edessa'nın daha eski bir şehir olma olasılığın muhtemel olduğunu belirtiyor.
Urfa'nın Nemrut ile özdeşleştirilmiş olmasının efsane mitoloji olduğunu söylüyor.
Zira Nemrut Irak Ninova şimdiki Musul şehrinin hukümdarıdır.
Nemrut gibi mitolojik kişilerin yalnız Mezopotamya bölgesinde değil Avrupa'da bile değişik bölgelerde adları vardır.
Òrneğin ilimiz Urfa'da Nemrut dağı veya Nemrut'un tahtı dediğimiz yer Hristiyan Azizlerin yaşadıkları deyr Yakup manastırıdır.
Òrneğin Adıyaman Kahta ilçesinin dağlık bölgesinde Komagen kıralığna Nemrut dağı deniliyor.
Ayrıca Van şehrin'de bir dağlık bölgenin adı Nemrut dağı denilir.
Urfa'nın Edessa'dan önceki adının Orhay olduğu iddiasının yine tarih araştırmacısı Prof Segal'e göre bir varsayimdır.
Halk arasında kullanılan Ruha adının kökeninin hangi dile ait olduğunun yeterli kanıtları yoktur.
Muhtemelen Süryani'cedir.
Araplar Ruha Kürtler Rıha der.
Türkler ise Rıha'ya Urfa demiştir.
Urfa ilinin adının kökeni hakkında arastirma'da yapan Segal Urfa'da 1956 da yaptığı ziyarette
"Saygı diğer bir Urfalı Urfa adının Yunan mitolojisindeki Orpheus'tan geldiğini söylemiştir. Bu eserin yazarı ise bunu küçümsemeyle karşılamıştır. Ancak birkaç gün sonra kayadan oyulmuş bir mağarada Orpheus mozaiğini keşfetmiştir." Segal burda bir özeleştiri yaparak başkalarının görüşlerini küçümsemenin doğru bir düşünce tarzı olmadığını belirtir.
Bu bulguya rağmen Segal Urfa Kelimesinin Orpheus'tan geldiğini kabul etmez.
Onun görüşü Urfa Kelimesi uzak tarihte hiç kullanılmamıştır.
Yalnız Türk döneminde kullanılmıştır der.
Ayrıca
İlginçtir Segal'e göre Harran bir ölçüde Suruç arkeolojik bulgular esas alınırsa Urfa'dan daha eskidir.