Eyyüp liderliğin de Malbat yani büyük geniş aile artık rahatlar yönlerini yollarını bilirler. Yolculukları Değerli Türk Hükümdarı İmamettin zenginin konukları olarak Musul'a doğru gece başlar. Bundan yaklaşık 850 yıl evvel bilindiği gibi yol ulaşım araçları daha keşf edilmemiş Tikrit'ten Musul'a iki yüz kilometreden fazla yol, çoluk çocuk, ancak bir hafta'da varırlar. Vefalı hükümdar konuklarını çok iyi karşılar. Temiz evlere yerleştrilir. Deyim yerindeyse, bir dedikleri iki edilmez. Selahaddin’inin babası Necmettin Eyyup Suriye’nin Baalbek kentine vali olarak tayın edilir. Kardeşi şirkuh ise yardımcısı olur. Eyyup ve Malbatı uzun süre bu şehir de kalırlar. Sonra baba Eyyup Şam valisi olarak atanır. Artık Yusuf Selahaddin yirmili yaşlara gelmiş. Genç Yusuf Allah vergisi yeteneklere ve çok yönlü bir zekaya sahiptir. Çok iyi bir eğitim de alır. mantık felsefe sosyoloi gibi insan bilimlerinin dışın da dini bilgiler ayet, hadis fıkıh alanında uzman olur. hatta kur'ani kerimi ezberler Darul kurra hafız olur. Fen bilimlerin de geometri cebir matematik alanın da gene verimlidir. zamanın iyi hekimlerin den sayılır bunun somut örneği ilerde haçlı güçleriyle savaşta ağır hasta olan düşmanı ingiltere kıralı Arslan yürekli rişarı tedavi ettiğin de tarihi bir anektod olarak ortayaçıkacak. En önemlisi o çağ da fazlasıyla geçerli gerekli olan tüm savaş sanatını yakın dövüşü şövelyelığı öğrenir. kısaca genç yaşın da çağının Eğitim alanların dan teorik pratik olarak başarıyla mezun olur. İmamettin zengi vefatından sonra tahta çıkan Nurettin Zengi onu dikatle takip eder. gelişmeden memnundur. Genç Yusufu bu nedenle Şam emniyet müdürü olarak tayın eder. Selahaddin olarak ün kazanan bu genç. Şam vilayetinin hem emniyet müdürü hem bir vali gibi başarıyla yönetir. Kendilerinden önce Şam şehiri nerdeyse başı boş bir şekil de yönetiliyordu. Her türlü kanunsuz hareketler almış başını gitmiş vaziyette. Halk korku içersin de günlerini geçiriyor. bir sahip arıyordu. işte o sahip Hükümdar zenginin isabetli analizi ve atamasıyla Selahaddin ve babası Eyyup oldu. kısa sürede Şam da asayış güvenlik sağlanır. Halk ta ileriye yönelik kaygı korku yoktur artık. Selahaddin'ın amacı ise ilerlemek Kudüs'ü haçlı düşmanlar dan temizlemek, buna yemin eder. aht eder. devrin ünlü tarihçileri ve alimleri olan ibn şeddat ibnül esir ibn bahaddin şeddat kadı el fazıl ibn kudame gibi daha bir çok tarihçi o dönemle ilgil bizlere ayrıntılı bilgiler verirler. Denilebilir ki belki hiç bir tarhsel dönem hakkında tarihçiler Selahaddin ve Eyyubi devleti hakkın da geniş bilgiler vermemiş. Selahaddin adı tabi ki kendisine boşuna verilmez. Mısır'a odaklanır. bu olgu ve durum artık yaşamının tek amacı olur. Selahaddin'nın tek idealinin Kutsal Kudüs şehirini haçlı işgalciler den kurtarmak olduğunun halk herkes farkında. Bu amacın başarıya ulaşmasının yolu ise Haçlı Kudüs yönetiminin mütefiği, Şii Fatimi Halife el adid yönetiminin kesin tasfiyesi ile mümkün olacağının bilincinde dir. Çünkü şii halife yönetimi Kudüs'e önemli lojistik desdek vermekte. aynı zaman da El Adid ikili oynamakta. Bağdat'ta Abasi Halifesıyle görüşür. Kudusü haçlılardan kurtarmak olduğunu söyler. oysa Şii halife ve özelikle kunaz veziri şaver yalan söyler. Çünkü taktik ve stratejik olarak çıkarları gereği haçlıların yanların da yer alırlar. Zira sonuç ta Bağdat sunni Abasi halifesi asla şii halifeliği kabul etmezdi. Bir şekil de tasfiye etmek istiyordu.