Sadece esnaflıkta, ticarette değil memuriyette de bir kişi maaşındaki tasarrufunu nasıl değerlendirecek.
Emek verdiği, işin karşılığı ödenen alın teri ücretini faize, kumara, Allah’ın men ettiği objelere yatıramaz.
Bununla birlikte cebinde olmayan parayı, cüzdanındakinden daha fazlasını harcama yaptığı vakit eğer bu borç kendisine faizle veriliyorsa yine caiz değildir.
Çünkü fert kendisine ait olmayan parayı veya nesneyi, hizmeti gelecekte ederinden fazla bedel ödemek üzere alıyorsa; faizi kabullenmiş oluyor.
Bu şekilde menfaat elde etmek ilk etapta insanın nefsine hoş görünür. Fakat ilerde daha fazla meblağ ödediği zaman hem Dünya metasıyla zarar eder hem İslam’ın emrinden çıktığından günaha girer.
Haramdan uzak durulursa, müsriflik edilmezse, kanaatkâr olunursa; helal kazançla gelen rızık bereketlenir İnşallah.