Fatimi veziri Şaverin planı tuzağı suya düşmüştür. Selahaddin’in bu teklifini kabul etmekten başka çaresi kalmamıştır.
Kahire’nin biraz dışında düz bir arazide yer sofraları serilir. Ziyafet hazırlığı yapılmaktadır.
Şaver bir grup zenci koruması ile gelir alana gelir, planı bozulmuştur. Taktik ve strateji başarılı bir şekilde uygulamış, sonuçta bir süre sonra şaver öldürülmüş. Çok acımasız bazıları dilsiz Sudanlı zencilerin büyük bir bölümü hak ettikleri cezayı alarak orada imha edilir.
Kur’ani Kerim de Allah tuzak kuranların tuzaklarını bozar. Allah doğrunun ve haklının yanın da ve yardımcısıdır. Anlamına gelen birçok ayet böylece yerine getirilmiş olur. Artık Mısır güvenceye alınmıştır. İşbirlikçi, çıkarcı Şaver’in yerine Selahaddin’in amcası Şirguh vezir olur.
Yaklaşık iki ay vezirlik yaptıktan sonra eceliyle ölür. Yerine Selahaddin Mısır Veziri olur. Nereden nereye! Eyyubi Ailesi sürekli savaş cihad için yaşıyordu sanki. Selahaddin Eyyubin’in Kardeşi yani Türklerin yegeni Turan Şah’ta boş durmaz. Yemen ve hicazı alır.
Kuzey Afrika’ya sahip olunur.
Selahaddin’in bilindiği gibi tek amacı Kudüs idii. Adeta Kudüs’ü kurtarmak için yaşıyordu. Bundan dolayı hiç gülmeyen sevinmeyen Selahaddin’e yakın çevresi, niye hiç gülmezsin diye sorduklarindai Selahaddin Kutsal Kudüs şehri işgal altındayken ben nasıl gülebilir eğlenebilirim cevabını verirdi.
Şimdi ilk yapacağı iş Mısırı sağlama almak sağlam bir kale yapmak olacaktı.
Bunun için ilk işi Şii Fatimi halifeliğine son verdi. Genç yaşta amansız bir hastalığa yakalanmış olan halife’ye karışmadı ailesiyle beraber güvenceye aldı. Selahaddin’ın merhamet ve barışçı yönü çok belirgindi. Bu özeliğin ileriki bölüm de ayrıntısını vereceğiz. Özelikle Kudüs’ü aldığı zaman Hıristiyan esirlere gösterdiği insancıl hareket ve merhamet, Avrupalı yüzlerce tarihçinin Selahaddin ve Kudüs hakkın da binlerce kitaplarında bu özellik uzun uzadıya ayrıntılı bir şekil de anlatılır. El adid güvenceye alınmıştır, ama bir defasında Sudanlı zenciler Selahadin’e suikat girişiminde bulunurlar. Selahaddin tek başına daha evvelden yaptığı gibi, cesur bir şekilde ustaca kılıç kullanarak, birkaç tane sudanlı suikatçı zencileri etkisiz hale getirir. Artık karar vermiştir. Bu defa Sudanlı zenci paralı askerlere acınmayacaktı. Nitekim verilen bu karar gereğince binlerce Sudanlı zenci öldürülür. Artık selahaddin Mısırın tek hakimidir. Mısır’da tek, tek Şii kurumlarını ibadet yerlerini kaldırır, yerlerine ehli Sünnet itikadın da olan Sünni İslam mezhep kurallarını yerleştirir. Bu adeta dini bir devrimdir. Şii şekilde ibadetler, ezandan, Namaz kılmaya, eğitim sosyal kültürel yaşamın neredeyse tümünü kapsar. Cuma hutbesini kendisi ve Abbasi halifesi adına okutur. Mısırın şimdiki manada din işleri yüksek kuruluna Şedadi aşiretinden olduğu bilinen bir akrabası alim ve ehli takva sahibi kadı Fadıl atanmış olur. Bu konuya açıklık getirmek gerekirse atanan kişi akraba ilişkisinden dolayı değil, İslami ilimler de uzman bir kişi olduğu için atandığı söylenir. İslam aleminde artık tek halife vardır Bağdat’ta Abbasi halifesidir. Kısmet olursa son bölüm de İslam aleminde Halife değişiminin ne kadar hayati önem de tarihsel bir olay olduğunu kendi yorumum olarak belirteceğim. Mısır işi böylece hal olduktan garantiye alındıktan sonra İslam ordusunun en önemli kutsal görevi bir tek Kudüs’ün kurtarılması kalmıştır. Bu amaca yıllar süren büyük bir mücadeleden sonra varılacaktır. Zaten Selahaddin’in bütün yaşamı savaş meydanların da geçmiştir. Musul ve Suriye hükümdarı Sultan Nurettin Mahmut ölünce, yerine çocuk yaş ta on bir yaşında olduğu söylenen Salih geçmiştir. Çocuk hükümdarı yakın çevresi vezirleri Selahaddin’e karşı kışkırtırlar. Bu şekilde Selahaddin’in Kudüs hareketini engellemek isterler. sonuçta Suriye’ye bir sefer yapılır. Halep ile Suriye’nin tüm toprakları Eyyubi devletine katılır. Kudüs önünde engeller kaldırılmıştır. Selahaddin artık iyice rahatlamıştır. Bütün enerjisini gücünü sonuna kadar Kudüs’ün kurtarılmasına verecektir. Devam edecek.