NECDET ŞANSAL
Köşe Yazarı
NECDET ŞANSAL
 

KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -4

Artık Selahaddin’in yaşamının tek Amacının tarih kitaplarının bize Verdiği bilgilere göre Kutsal Kudüs şehrini haçlılardan kurtarmak olduğudur. Neredeyse kendisine gülmeyi eğlenmeyi yasaklamıştı. Devamlı alim ulema meclislerine katılırdı. İslam tasavvufuna önem verir. Gerçek şeyhlerin Meşayıkların sohbetlerini kaçırmaz can kulağı ile dinlerdi. Önceki hedefi amacı bir ilim adamı takva sahibi olmayı isterdi. Ama sonradan Kudüs konusu Fatimi halifesi el adid ve özelikle veziri şaver'ın haçlılarla ittifak yapması, Selahaddin’in uykusunu kaçırıyor. İlim insanı olmakla savaşçı olmak fikri konusun da bir ikilem de bulunuyordu. Amcası şirkuh ve öncelikle sultan İmamettin zenginin vefat edince yerine geçen, oğlu Nurettin Selahaddin'ın üstün bir savaş kabiliyeti olduğunu gayet iyi biliyorlardı. Bu nedenle onun cihada iştirak etmesini büyük başarılara imza atacağını biliyordular. Çünkü bir defa kimsenin bırakalım tek başına mısır çöllerine doğru gideceğini ancak büyük bir ordunun mısır'a doğru gideceği halde, Kahraman Selahaddin tek başına bir sefer de Mısır’a gitmeye karar verir. Ancak Mısır yolları Avrupa'dan gelen ünlü Fransız, İngiliz, Alman, şövelyalar'la doludur. Selahaddin’in amacı ise Mısır konusun da keşif yapmak bilgi toplamaktır. Selahaddin’i bu nedenle Mısır yolların da büyük bir büyük bir macera beklemektedir. Her şeye rağmen genç Selahaddin zırhını kalkanını mızrağını çelik kılıcını eline alır atına biner Mısır yollarına düşer. Şam'dan üç konaklık yol yaklaşık yüz yirmi kilometre yol aldıktan sonra tepelik bir yer de üç dört tane ünlü çok iri cüsseli Fransız şövalye Selahaddin’i görünce nereye böyle diyerek saldırırlar. Selahaddin Allah vergisi bir kuvvet ve zekayla ustaca kılıç kullanmayla şövelyaları etkisiz hale getirir. Bir müddet atıyla gittikten sonra iki haçlı şövalye gene karşısına çıkar onları da ekarte ettikten sonra yoluna devam eder. Bu defa karşısına çok güçlü yapılı yenilmez denilen iki tane İngiliz şövalye çıkar. Selahaddin’i Eyyubi’nin bu defa işi zordur. Birini çok geçmeden etkisiz hale getirmiş. diğeri gerçekten çok güçlü çıkar çok iyi kılıç kalkan kullanır. Selahaddin ufak tefek yara da alır. hatta bir ara yere düşer. İngiliz şövalye kılıcının bütün şiddetiyle yerdeki Selahaddin’e sallar Selahaddin mutlak bir ölümün eşiğinden döner çok usta ani bir manevrayla bu defa ingiliz şövelya yere düşer. İslam kahramanın yerden kalkması kılıcını İngiliz şövalyeye saplaması birkaç saniye de olur. Artık Selahaddin için Mısır'ın kapıları açılmıştır. Gerekli keşfi bilgiyi aldıktan sonra Şam'a gelir. Babası Eyyup amcası şirkuh'a en önemlisi İmamettin Zengi ölünce yerine geçen oğlu Nurettin Mahmut'a Mısır hakkın da gerekli bilgiyi verir. Selahattin tekrar ilim ortamına medreselere geri döner. Savaş sanatını çok iyi bildiği halde savaşı adam öldürmeyi istemez sevmez. İlim merkezlerin de sohbetler de tasavvufi derin sulara dalar. Dünya'ya fazla önem vermez ahireti iyilik yapmayı sever. Bir de çok comerttir eline geçen paraları arkadaşlarıyla yer. Fakir fukaraya dağıtır. Hiç bir zaman vazgeçmediği Kudüs sevdası. tarihçilerin anlattığına kendisin de tutku olmuştu. Adeta bir sabit fikir haline gelmişti. Medrese de sohbetler de aklı Kudüs’ün nasıl kurtarılmasında. Gerçi amcası Şirkuh komutasın da en çok Kürt ve Türk biraz da Arap gönüllüsü savaşçı Mısır'a giderler orada bir güç oluşturulur. Kahire yönetimine bir şekil de ortak olurlar. Ama şirkuh'un Mısır'da işi hiç te kolay değildir. Etrafı iç ve dış düşmanla kuşatılmıştır.  
Ekleme Tarihi: 26 Aralık 2017 - Salı

KUDÜS FATİHİ SELAHADDİNİ EYYUBİ -4

Artık Selahaddin’in yaşamının tek Amacının tarih kitaplarının bize Verdiği bilgilere göre Kutsal Kudüs şehrini haçlılardan kurtarmak olduğudur. Neredeyse kendisine gülmeyi eğlenmeyi yasaklamıştı. Devamlı alim ulema meclislerine katılırdı. İslam tasavvufuna önem verir. Gerçek şeyhlerin Meşayıkların sohbetlerini kaçırmaz can kulağı ile dinlerdi. Önceki hedefi amacı bir ilim adamı takva sahibi olmayı isterdi. Ama sonradan Kudüs konusu Fatimi halifesi el adid ve özelikle veziri şaver'ın haçlılarla ittifak yapması, Selahaddin’in uykusunu kaçırıyor. İlim insanı olmakla savaşçı olmak fikri konusun da bir ikilem de bulunuyordu. Amcası şirkuh ve öncelikle sultan İmamettin zenginin vefat edince yerine geçen, oğlu Nurettin Selahaddin'ın üstün bir savaş kabiliyeti olduğunu gayet iyi biliyorlardı. Bu nedenle onun cihada iştirak etmesini büyük başarılara imza atacağını biliyordular. Çünkü bir defa kimsenin bırakalım tek başına mısır çöllerine doğru gideceğini ancak büyük bir ordunun mısır'a doğru gideceği halde, Kahraman Selahaddin tek başına bir sefer de Mısır’a gitmeye karar verir. Ancak Mısır yolları Avrupa'dan gelen ünlü Fransız, İngiliz, Alman, şövelyalar'la doludur. Selahaddin’in amacı ise Mısır konusun da keşif yapmak bilgi toplamaktır. Selahaddin’i bu nedenle Mısır yolların da büyük bir büyük bir macera beklemektedir. Her şeye rağmen genç Selahaddin zırhını kalkanını mızrağını çelik kılıcını eline alır atına biner Mısır yollarına düşer. Şam'dan üç konaklık yol yaklaşık yüz yirmi kilometre yol aldıktan sonra tepelik bir yer de üç dört tane ünlü çok iri cüsseli Fransız şövalye Selahaddin’i görünce nereye böyle diyerek saldırırlar. Selahaddin Allah vergisi bir kuvvet ve zekayla ustaca kılıç kullanmayla şövelyaları etkisiz hale getirir. Bir müddet atıyla gittikten sonra iki haçlı şövalye gene karşısına çıkar onları da ekarte ettikten sonra yoluna devam eder. Bu defa karşısına çok güçlü yapılı yenilmez denilen iki tane İngiliz şövalye çıkar. Selahaddin’i Eyyubi’nin bu defa işi zordur. Birini çok geçmeden etkisiz hale getirmiş. diğeri gerçekten çok güçlü çıkar çok iyi kılıç kalkan kullanır. Selahaddin ufak tefek yara da alır. hatta bir ara yere düşer. İngiliz şövalye kılıcının bütün şiddetiyle yerdeki Selahaddin’e sallar Selahaddin mutlak bir ölümün eşiğinden döner çok usta ani bir manevrayla bu defa ingiliz şövelya yere düşer. İslam kahramanın yerden kalkması kılıcını İngiliz şövalyeye saplaması birkaç saniye de olur. Artık Selahaddin için Mısır'ın kapıları açılmıştır. Gerekli keşfi bilgiyi aldıktan sonra Şam'a gelir. Babası Eyyup amcası şirkuh'a en önemlisi İmamettin Zengi ölünce yerine geçen oğlu Nurettin Mahmut'a Mısır hakkın da gerekli bilgiyi verir. Selahattin tekrar ilim ortamına medreselere geri döner. Savaş sanatını çok iyi bildiği halde savaşı adam öldürmeyi istemez sevmez. İlim merkezlerin de sohbetler de tasavvufi derin sulara dalar. Dünya'ya fazla önem vermez ahireti iyilik yapmayı sever. Bir de çok comerttir eline geçen paraları arkadaşlarıyla yer. Fakir fukaraya dağıtır. Hiç bir zaman vazgeçmediği Kudüs sevdası. tarihçilerin anlattığına kendisin de tutku olmuştu. Adeta bir sabit fikir haline gelmişti. Medrese de sohbetler de aklı Kudüs’ün nasıl kurtarılmasında. Gerçi amcası Şirkuh komutasın da en çok Kürt ve Türk biraz da Arap gönüllüsü savaşçı Mısır'a giderler orada bir güç oluşturulur. Kahire yönetimine bir şekil de ortak olurlar. Ama şirkuh'un Mısır'da işi hiç te kolay değildir. Etrafı iç ve dış düşmanla kuşatılmıştır.

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yeniurfagazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.